guestbook 2

zondag 24 oktober 2021

Badkamer in het appartement

In de avonden zit ik vaak voor mijn Internationale Kostschool. Het bedenken met wat ik ga maken is vaak al een hobby op zich en kan hier uren tijd aan besteden. Heerlijk!

Ik heb dan ook wat naslagwerk bij me liggen en natuurlijk een laptop om ook de ideetjes aan de hand van foto's binnen te kunnen halen. Maar vandaag was het dan toch echt een dag om ook echt weer eens aan de slag te gaan.

Niet zoals verwacht in de keuken, al heb ik hier ook hele leuke ideeën inmiddels over verzameld.... Vandaag start ik met de badkamer van de Franse lerares. Het boek van het Franse Huis is hierbij de leidraad. Leuke ideeën staan hierin. Het bed heb ik al eerder gemaakt, en aankomend PPH weekend gaan we met de toilettafel aan de slag. Nu heb ik deze ook nog van Silvia Lutjeboudel liggen, dus welke het gaat worden weet ik nog niet. Ga ze gewoon allebei maken en degene die het leukste staat komt in de Franse kamer. Misschien is het ook een idee om een van de toilettafels om te bouwen tot wastafel in de badkamer.

Maar vandaag dus eerst de aankleding de badkamer. De vloer ga ik van zelf geschilderde tegels maken en de muren worden eerst opgetrokken met een lambrisering van wit/grijze steentjes. Het bad wordt verhoogd aangelegd en het toilet heb ik een roomwitte kleur gegeven om het passend te maken in het tafereeltje. De ketting van de stortbak moet nog wat oud gemaakt worden en de WC bril en deksel komen in dezelfde kleur terug als de bruine beits van de bad-verhoging en plafond. 


Op mijn werkkamer heb ik vanmiddag alle behang uit eigen voorraad uitgespreid en uiteindelijk voor een leuk gebloemd behangetje gekozen, dus als de lambrisering van tegeltjes klaar ligt om gelijmd te worden kan het behang er ook tegenaan. 

Nu me eerst maar even  met de vloertegels bezig houden. Ook maak ik gelijk de balkjes voor het plafond, omdat ik hier dezelfde beits voor moet gebruiken. De balken van het plafond plaats ik natuurlijk pas als er behangen is, op deze manier worden de kniprandjes van het behang netjes weggewerkt. De verhoging van het bad neem ik maar gelijk mee, hoeft de beits-pot maar 1x open. 

En na een dagje zagen, knippen, lijmen, verven, beitsen en lakken ziet de badkamer er nu zo uit. 
De lattenconstructie aan het plafond moet nog op maat geschuurd worden. Ga binnenkort aan de tegels beginnen, welke ik van balsahout en een embossing-pen ga maken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten