guestbook 2

zondag 1 september 2019

Vloerkleed en bed voor nieuw meisje


Tijdens de maandopdracht van het Jaarproject 2019 (via Thea's Miniatuurgroep) heb ik een vloerkleed gemaakt. Voor het eerst een vloerkleed op stof geprint.


De print kwam er wat vaag uit en niet mooi zwart van kleur.
Na het uitrafelen van de zijkanten met een prikker kwamen er natuurlijk witte draden in de rafels te voorschijn, want het stof is van oorsprong wit. Dit heb ik met een zwarte stift bijgekleurd.
Het vloerkleed aan de onderzijde verstevigd met een stukje zwart vilt, wat tevens als deken op het bed is komen te liggen. Deze wil ik nog wel met zijdegaren omlussen (schildpadsteek), mogelijk met een iets afstekende kleur.
Het matras had ik al eens eerder bij een workshopavond gemaakt, en paste precies op het bed, Rest me voor nu nog een lakenset en kussen toe te voegen.



Dit is een doorkijkje in één van de 2 zolderkamers in de Kostschool.
Dit hoekje gaat straks betrokken worden door een nieuw meisje. De kamer zal ze delen met Nkosazana. Het meisje wat hier gaat verblijven zal later terug te vinden zijn in de centrale hal, waar ze met haar moeder zit te wachten op het ontvangst door de directrice, omdat ze net is aangemeld.

Ter info:
Ik heb wel meer ervaringen met kleine stukjes stof printen, maar wilde nu ook eens kijken of het zou werken met een laserjet printer. Niet dus.Voorheen had ik een inktjek printer en heb t.a.v. het stof printen erg veel spijt dat ik deze weggedaan heb.
Nu heb ik ook nog wel een Canon foto printer, dus daar ga ik het toch een de volgende keer op proberen.

1 opmerking: