guestbook 2

woensdag 26 februari 2014

Een nieuwe voordeur

In oktober 2013 was ik met mijn huis bezig. Ik besloot toen om de voordeuren te gaan beitsen, na wat proefmonsters heb ik uiteindelijk gekozen voor een Frans eiken deur.
Hier een foto van de voordeur van het onderhuis.


Een soortgelijke deur is geleverd voor de voordeur, maar mijn idee is dat dit een veel elegantere deur moet worden. Afgelopen periode veel deuren bekeken en vooral veel deuren moeten afwijzen omdat ze niet in de gezaagde opening van het huis passen.
Ik heb mijn oog nu laten vallen op deze deur. Let wel, de ronde boog boven de deur moet eraf. In de stijl van het huis blijft het rechthoekige bovenraampje, welke ook nog spijltjes toegevoegd krijgt.
Voor het raam komt een ijzeren hekwerk, deze ga ik pas aan jullie laten zien als de deur op maat gezaagd is, gebeitst en afgelakt en een vaste plek in de deuropening gekregen heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten