guestbook 2

zaterdag 14 februari 2015

Electriciteit

Voor ik over kan gaan tot de inrichting van de Kostschool moet ik eerst een electriciteitsplan maken. Hoe wil ik het een en ander aansturen. Ga ik met Cirkit werken, met een losse dradensysteem of misschien toch een serie LED lampjes van Nalladris. Het heeft me de laatste maanden aardig wat tot nadenken gezet, wat vervolgens ook de belangrijkste reden is van de grote vertraging die ik heb opgelopen in dit project.


Omdat het zo'n groot huis betreft heb ik er nu toch voor gekozen om met Cirkit te gaan werken. Hiervoor heb ik een startersset gekocht voor 12-15 kamers. Daar moet ik toch aardig mee weg kunnen komen. Maar dan de volgende stap....


CirKit startersset 12-15 kamers

Voordat ik de kamers kan gaan inrichten moeten de kopertape leidingen aangelegd worden door het hele huis en met elkaar verbonden worden. Hoofdpijn om van te krijgen als je dit allemaal al moet overzien voor zoveel kamers. Het is veel gemakkelijker om kamer voor kamer in te richten, de lampjes komen dan vanzelf wel.

Maar gelukkig is er ook veel naslagwerk over het Cirkit systeem op internet te vinden en ook sprak ik nog met Rudolf van MiniWonders om wat meer handige tips te krijgen om het hele project toch met meer inzicht te kunnen overzien.

En het kwartje is eindelijk gevallen..... Ik weet nu wat er van me verwacht wordt en hoe ik de leidingen aan kan gaan leggen. Dus nu nog tijd vinden om dit hele precieze werkje ook tot uitvoer te laten komen.

En daarna...... kan ik eindelijk met de inrichting van de kamers aan de slag!

3 opmerkingen:

  1. Spannend! Ik vind het knap dat je je eraan waagt, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is voor mij abracadabra, wbt die electriciteit . Maar ben wel heel erg benieuwd hoe het gaat worden. Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is voor mij abracadabra, wbt die electriciteit . Maar ben wel heel erg benieuwd hoe het gaat worden. Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen