guestbook 2

dinsdag 9 augustus 2022

Grafische tekening van Escher

 Als ik in mijn gedachten terug naar school ga, dan kom ik altijd uit in de wiskundeklas van dhr Kuijpers. Een dominante roodharige man, welke, ondanks dat hij veel rookte in de klas, goed les gaf. Wiskunde maakte het met zijn uitleg leuker. Maar er waren ook momenten dat ik even geen zin had en dan was het heerlijk om te mogen genieten van alle grafische tekeningen van Escher, waar de klas mee vol hing. Je kon er uren naar kijken.

Later toen ik een keer het Paleis van Escher op de Lange Voorhout in Den Haag bezocht, kwamen de herinneringen terug en werd de fascinatie voor de grafische tekeningen van Escher alleen maar groter. Mogelijk zal je in andere tafereeltjes van mij meer werk van Escher tegen kunnen komen, want ik heb inmiddels al een aantal tekeningen verkleind tot een 1:12 miniatuur.

Ik had al langere tijd besloten dat in elk geval één van de tekeningen van Escher in mijn klaslokaal moest komen te hangen. Vandaag heb ik een passende schilderijlijst opgezocht, geschuurd, geverfd en met patina bewerkt. De prent heb ik achter een plastic sheet geplaatst waardoor het een klassieker uiterlijk krijgt. 


afmeting 70 x 50 mm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten