guestbook 2

maandag 26 december 2022

Vloer Klaslokaal

Na het Zomerproject is mijn klaslokaal stil komen te vallen. Er volgden 3 beurzen en daarna zaten we midden in een verbouwing, wat veel stof gaf, dus heb ik de Kostschool even afgeschermd met een laken en rond half december het weer toonbaar gaan maken.

Tijdens de Kerstdagen kon ik het niet laten om er toch weer even mee bezig te zijn. Ik had inmiddels een goede vondst voor de vloer, en deze wilde ik graag uit gaan proberen.

Onder het klaslokaal ligt de kamer en suite van de directrice en omdat ik hier nog niet de lichtpunten bepaald heb, ben ik voor het klaslokaal begonnen met een stuk karton te snijden waar ik de vloer op vast lijm. Op deze manier kan ik altijd nog bij de verlichtingspunten van de kamer en suite, die onder de vloer van het klaslokaal gaan lopen.

Het vinyl wat ik wil gebruiken voor de vloer is afkomstig uit de garage van mijn vader. Bij het opruimen zag ik veel vellen liggen, in grijs marmer en zwart. Nu heb ik het in lamellen gesneden van elk 75 x 20 mm en deze met een wisselpatroon neergelegd in het klaslokaal. 

Het effect is mooi, maar omdat de lambrisering de vorige keer meer bruin gemaakt is, heb ik deze nu nog een keer voorzien van een waterige oplossing antraciet grijze verf. De lambrisering past nu beter bij de vloer en met de meubels erbij wordt het dan een beter afgestemd geheel.

Nu de vloer klaar is ga ik me bezig houden met de plank op de lambrisering, zodat hier nog enkele schoolattributen  neer gezet kunnen worden, en natuurlijk ga ik nog aan de slag met een aantal schoolbankjes, het bankje voor de lerares en kastjes voor onder de vensterbanken. Achter in de rechterhoek komt nog een werktafel, waar specifiek de handwerk les van de kostschoolmeisjes plaats vindt. 

>> wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten