guestbook 2

zondag 21 april 2024

Buikkastje en toilettafel

In het appartement van de directrice komt een klein halletje, waar ik dit buikkastje wil neer zetten.
Het buikkastje herinnert mij aan mijn oma, welke vanaf mijn jonge jeugd tot aan haar overlijden bij ons in huis heeft gewoond. Ze had haar eigen appartement in onze woning en net achter de deur stond het buikkastje te pronken. Hierop lag een ouderwets lopertje en een mooie tinnen koffie kan.

Na haar overlijden is het verhuisd naar de hal van mijn ouders waar de sjaals, wanten en mutsen in bewaard werden. Nu staat het ook nog in het nieuwe woning van mijn ouders in de serre.

Ooit hoop ik dat het kastje mijn kant op gaat komen. Mogelijk ga ik het dan wel moderner maken, maar er zitten voldoende herinneringen aan. Dus voor nu is dit kastje een welkome aanwinst in mijn Kostschool.

In de kamer van de directrices zal deze ook in haar hal komen te staan, incl. een vaas met veldbloemen en een kandelaar of - als ik die voor een schappelijke prijs kan vinden - een tinnen koffiekan. 



Ook ben ik bezig geweest met de afwerking van het toilettafeltje voor de directrice.
Het appartement wordt zo gebouwd dat je vanaf de voorkant vooral zicht op de woonkamer en hal hebt. Achter een wand (en deur) komt een kleine slaapkamer met douche en wastafel. Via de zijkant van het huis kun je daar in kijken. Er komt een één-persoons bed en als het lukt deze toilettafel en een kleine kledingkast. 


Ik moet binnenkort echt even het behang vervangen achter het Poppenhuis, want dan kan ik tenminste weer in het huis verder bouwen. Nu moeten deze nieuwe meubels weer met de rest opgeslagen worden in de 3 verhuisdozen die ik heb staan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten